Hverdagsliv

Bokbliss

Er ordet som best beskriver det nyeste tilskuddet i litteratursamlingen min. Etter å ha siklet etter denne boken i flere måneder, så fant jeg den endelig i paperback utgave her om dagen, og vips så lå den i handlekurven:-D CeeCee Honeycutts reddende engler, heter den på norsk, og dette var en ordentlig kosebok. Noen har beskrevet denne romanen som en god blanding av «Bienes hemmelige liv» og «Barnepiken». Det er absolutt ikke feil å gjøre en slik sammenligning.

«Hei. Mitt navn er Cecelia Rose Honeycutt, og jeg bor i Tulipwood Avenue 831. Radiopresten sier at hvis vi åpner hjertene våre og spør pent, så blir vi reddet. Han sa at det var kjempelett. Så derfor spør jeg: Kan du være så snill å redde mamma? Det er noe i veien med hodet hennes, og det blir verre for hver dag som går. Og når du først er i sving, kan du redde meg og? Det er ingenting i veien med mitt hode, men det hadde vert fint å få litt hjelp her nede…»

Boken handler om tolv år gamle CeeCee som har brukt mesteparten av livet sitt på å ta seg av sin psykotiske mor Camille. Da moren en dag blir påkjørt og drept av en lastebil er CeeCee plutselig alene i verden. Som et lykketreff kommer hennes ukjente grandtante til unnsetning, og CeeCee befinner seg snart i Georgia. En ny verden åpner seg for CeeCee og sakte men sikkert finner hun veien tilbake til et liv hun aldri hadde drømt om.

Mitt tips er som følger: les og nyt!

-LK-

Legg igjen en kommentar

