Uncategorized

The Light Behind the Window

Eller Lavendelhagen som den heter på norsk er rett og slett en liten skatt. Dette er den andre boken jeg har lest av Lucinda Riley, og jeg synes denne topper den første bøken. Riley klarer til og med å få meg til å like poesi, og det skal hardt gjøres. Be meg om å skrive et dikt og jeg går inn i dype depresjoner. La meg ikke en gang begynne på diktanalyse…usj! 

I Lavendelhagen møter vi Emilie de la Martinieres, som til tross for sin aristokratiske bakgrunn har levd et tilbaketrukkent og anonymt liv. Etter morens bortgang blir hun tvunget til å ta opp kampen mot både fortid og nåtid når alt ansvaret over familiens formue plutselig ligger på hennes skuldre. Funnet av en gammel håndskrevet diktsamling setter henne på sporet av en uforglemmelig rørende familiehistorie som tar oss med tilbake til Paris under andre verdenskrig. 

«The Life Inside Me

Blindly striving to protect you, 

Knowing that you live in me. Forged from love, a soul so perfect.

You will be all you can be.

 

I must give my body to you,

New life grows and thrives inside.

One day we will live in freedom

Never more be forced to hide.

 

You must know the love that made you

Shining like the brightes sun 

I will tell you of your father,

Don`t be frightened little one.

 

I can`t see the force that made you,

Or the hearts that beat in time.

Yet I feel you, so I see you

Inside me now, oh child of mine.»

Sophia, den unge poetens rørende historie er noe av det som blir avdekket i løpet av historien, samtidig som man følger Emilies egen utvikling, der handlingen foregår på nitti-tallet. Alt i alt en uvanlig og spennende bok som jeg uten å nøle kan anbefale.

Her må jeg så klart snike inn litt reklame, og informere om at vi har brosjyrer med informasjon om alle Lucinda Riley`s romaner, samt utdrag fra Lavendelhagen, og informasjon om flere bøker som utgis som en del av lanseringen «Happy Tears» hos oss på Norli Handelshuset:-) 

Smask og dask!

-LK

Legg igjen en kommentar

