Uncategorized

Chicks o`hoi av A.N.P

Det er enkelte bøker som bare henger igjen litt ekstra lenge. For meg er det vanligvis bøker jeg liker, som har vert ekstra rørende, fengende, spennende, lærerike.-Kort sagt, det har vert noe positivt med dem. Som har gjort at jeg har tenkt på de litt ekstra. Og så har vi noen få, som er direkte provoserende. Som gjør meg sint, sjokkert, småkvalm og støtt. Chicks o`hoi er en slik bok.Jeg må si at jeg mistet litt av respekten jeg hadde for Kagge Forlag etter dette. I huleste liksom (eller wtf som ungdommen sier). Serr Kagge, Serr??

Åkei, dette her blir en liten rant, men det må det bare bli. Jeg synes synd på dagens tenåringer. Det var mye press og vanskelige ting man måtte forholde seg til da jeg var tenåring, men verden har jo bare blitt et verre sted siden. Svært mange av dagens idealer er latterlige og urealistiske. Jeg blir provosert når jeg ser hvilke kroppsideal og ikke minst skjønnhetsidealer man har i dag. Jenter skal pokker meg gå rundt som noen himla barbiedukker med oppblåste lepper, overdefinerte bryn, silikonpupper, fettinjeksjoner i rævva og helledussan. Er det noen som fortsatt vet hvordan en normalt menneske ser ut lenger?? Alt skal liksom fikses på, det meste er også så tilgjengelig at det er skremmende.

Så dukker det opp en sånn bok som denne. Som hevder å skulle «bidra til å rette opp bildet vi har av unge jenter i Norge». Dette skal forfatteren gjøre via å dele sin usensurerte dagbok, skrevet fra hun var 18 til hun var 20 år. Passende nok er forfatteren anonym. Jeg hadde også villet være anonym hvis jeg hadde fortalt hele verden at jeg likte å slikke skitne hårete menn i rumpa. Serr. Nyanser. Ja. Greit. Alle er ikke like, bla bla bla. Det jeg reagerer veldig på er hvordan forfatteren skaper enda en type press; sexpress. Og ikke minst mer usikkerhet rundt hva som er normalt. A.N.P er en del av en veldig frisinnet vennegjeng. Hun omtaler seg som den mest kjedelige i gjengen siden hun bare er hetero. Dog har hun (så klart) hatt sin «lesbiske periode» der hun var sammen med en jente for å teste det ut. Innholdet i boken er drøyt. Den ene anekdoten etter den andre om de villeste opplevelser hun og venner har hatt. Det virker rett og slett ikke troverdig. Samtidig virker dras fokuset hele tiden mot sex. Hvor mye, hvor kinky, moralsk i grenseland og utforskende det skal være. Rølpete, er ett passende ord. By the way, hvem i 18-20 års alderen sender snaps av sine brukte bind til vennene sine? Er man ikke ferdig med sånt i tolvårsalderen? (nå hadde vi ikke snap da jeg var tolv da… vi hadde Nokia 3210 *host*)

thumbnail_snapchat-1661822414

Jeg bare… :-0

A.N.P forteller dagboken sin at hun har en bag full av sexleketøy. Den har hun visst hatt siden hun var 14 år. 14 år?? I huleste? Hun hadde sitt mest seriøse forhold fra hun var 14 til 16 år og omtaler det som sin store kjærlighet. Akk, den ungdommen. Jeg var forelska i Ben Adams når jeg var 14. Og 15. Kanskje litt når jeg var 16. Uansett. Han var en fjern figur ute i kosmos som jeg aldri kom til å møte in real life. Jeg visste knapt hva en dildo var for noe da jeg var 14… Jeg følte meg lurt av coveret på boken da den fikk meg til å tro at dette var en troverdig og morsom dagbok. En kollega sa følgende om denne boken: «hvis jeg var moren til denne jenta, og jeg hadde funnet dagboken hennes, og lest den, da hadde jeg jaggu meg brent den og fått jenta innlagt». Skal ikke gå SÅ hardt ut, men jeg skjønner hvor hun kommer fra.

droyt Har lært meg et nytt ord da. Quefee. Prompe med dåsa.

Bruk pengene på noe annet. Finnes SÅ mye annet bra der ute! Få denne boka av topplistene. Vennligst…*sukk*

 

Legg igjen en kommentar

